Hallonpaj!

Jag och Sandra bakade ju hallonpaj igår så tänkte dela med mig av mitt recept som är otroligt enkelt och väldigt gott.
Det ni behöver är; Hallon, socker, mjöl, smör, en form & en bunke

smuldeg;
3 dl mjöl
1/2 dl socker
100 g smör/margarin

Gör så här;
* Blanda ihop det i en bunke, (smält inte smöret).
* Smörj formen
* Häll hallonen i formen sockra lite över
* Strö smuldegen över

Baka av mitt i ugnen 225 grader ca 20 min :) Serveras med vaniljsås  eller vaniljglass.



Visst ser det gott ut, komentera gärna sedan om ni testar receptet och säg vad ni tyckte :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

hahaha, 20 min. Det gick ju bra för oss! ALLA som läser detta. Det kan ta mindre än 20 min också, så håll koll! haha.

2009-04-07 @ 00:03:06
Postat av: jossefin

sv; men gumman om du kollar så har jag sänkt graderna ;) så 20 MITT i ugnen blir perfekt..

2009-04-07 @ 06:48:04
URL: http://typjossefinfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0